Zgony związane z grypą wśród dzieci w Stanach Zjednoczonych, 2003-2004 ad 6

Spośród 81 dzieci przebadanych pod kątem obecności patogenów wirusowych innych niż wirus grypy, zidentyfikowano współistniejące infekcje z wirusami syncytialnego układu oddechowego (5 pacjentów), adenowirusem (3) i wirusem zapalenia wątroby typu B (1). Aspergillus fumigatus wyhodowano z aspiratu dotchawiczego, a elementy grzybów zidentyfikowano w tkance autopsyjnej płuc i mózgu jednego dodatkowego dziecka, które uznano za immunosupresyjne w wyniku długotrwałej terapii kortykosteroidami. Dyskusja
W niniejszym raporcie opisano wyniki krajowej oceny śmiertelności u dzieci związanej z grypą potwierdzoną laboratoryjnie. Sto pięćdziesiąt trzy zgony wśród dzieci w sezonie 2003-2004 zostały zgłoszone przez 40 amerykańskich departamentów zdrowia. Zgłoszone zgony osiągnęły najwyższy poziom w grudniu, podobnie jak poziom krajowej aktywności grypy.17 Wskaźniki umieralności były najwyższe wśród dzieci poniżej szóstego miesiąca życia, ale odnotowano przypadki wśród dzieci w każdym wieku. Dwadzieścia dziewięć procent dzieci zmarło w ciągu trzech dni po wystąpieniu choroby, a 59 procent zmarło po przyjęciu do szpitala. Chociaż jedna trzecia zgonów miała miejsce u dzieci, u których występowało określone ryzyko ACIP, prawie połowa wystąpiła u dzieci, które nie miały żadnych udokumentowanych podstawowych zaburzeń medycznych.
Te przypadki śmiertelne dotyczyły szeregu powikłań klinicznych podobnych do tych związanych z grypą nieinwazyjną, 6,18, w tym zapaleniem płuc, 6 zapaleniem krtani i tchawicy, 6, 7, 19 zapaleniem oskrzelików, 18 i encefalopatią.20 Te powikłania można podzielić na co najmniej trzy kategorie: zaostrzenie przewlekłej choroby podstawowej, inwazyjnej infekcji bakteryjnej i piorunującej progresji do śmierci po początkowo łagodnej chorobie. Mechanizmy tych nagłych zgonów są nieznane, ale mogą obejmować przesadną reakcję zapalną na infekcję wirusem grypy lub powikłania nierozpoznanego zaburzenia metabolicznego.
Nasze wyniki sugerują, że młodsze dzieci i osoby z chorobami wysokiego ryzyka zdefiniowanymi przez ACIP mogą być narażone na zwiększone ryzyko zgonu związanego z grypą. Wcześniej wykazano, że te grupy mają podwyższoną częstość hospitalizacji z powodu grypy. [34,18,21,22] W naszym badaniu śmiertelność była najwyższa wśród dzieci w wieku poniżej 6 miesięcy, a następnie najwyższa wśród dzieci w wieku od 6 do 23 miesięcy. w wieku. Co najmniej jeden stan wysokiego ryzyka zdefiniowany przez ACIP występował u 33 procent dzieci, w porównaniu z szacowaną częstością występowania 7 procent wśród mieszkańców USA w wieku poniżej 18 lat23. W sezonach 2002-2003 i 2003-2004, Szczepienie przeciwko grypie wszystkich dzieci w wieku od 6 do 23 miesięcy było zalecane, gdy było to możliwe.13 Począwszy od sezonu 2004-2005, ACIP formalnie zaleciło coroczne szczepienia przeciwko grypie wszystkim dzieciom w tej grupie wiekowej 16. Jednak zapobieganie powikłaniom związanym z grypą wśród dzieci w wieku poniżej szóstego miesiąca życia pozostaje ciągłym wyzwaniem, ponieważ szczepienia przeciw grypie i środki przeciwwirusowe nie są zatwierdzone dla dzieci w tej grupie wiekowej. W sezonie 2003-2004 te młode niemowlęta miały najwyższy wskaźnik umieralności w każdej grupie wiekowej, podkreślając znaczenie zaleceń ACIP, które promują szczepienia przeciw grypie kobiet w ciąży oraz wszystkich kontaktów domowych i opiekunów dzieci w wieku poniżej sześciu miesięcy.
Przewlekłe zaburzenia neurologiczne lub nerwowo-mięśniowe nie zostały wcześniej uznane za zwiększające ryzyko powikłań związanych z grypą, a żadne z nich nie wskazywało na szczepienia przeciwko grypie w sezonie 2003-2004
[patrz też: dermatologia estetyczna warszawa, rezonans magnetyczny kolana warszawa, jak wygląda półpasiec zdjęcia ]
[patrz też: wykaz alergenów, rezonans magnetyczny kolana warszawa, niedoczynność tarczycy u mężczyzn ]