Połączone doustne środki antykoncepcyjne u kobiet z toczniem rumieniowatym układowym ad 7

Oszacowane ryzyko względne w grupie doustnej antykoncepcji według modelu proporcjonalnych hazardów Coxa w oparciu o czas do pierwszego zaostrzenia dowolnego typu wyniosło 1,09 (P = 0,65, przedział ufności 95%, 0,76 do 1,55). Tabela 3. Tabela 3. Średnia zmiana wyniku testu SELENA-SLEDAI od wartości początkowej, według grupy leczenia i miesiąca obserwacji. Średnia zmiana w punktach SELENA-SLEDAI nie różniła się istotnie pomiędzy grupami podczas każdej wizyty kontrolnej (Tabela 3). Liniowe modele efektów mieszanych dopasowane do tych powtarzanych pomiarów nie wykazały znaczącego wpływu z powodu grupy leczonej (P = 0,94).
Zdarzenia niepożądane
Tabela 4. Tabela 4. Dodatkowe zdarzenia niepożądane według grupy leczenia. Poważne zdarzenia niepożądane i zdarzenia niepożądane wymagające przerwania podawania leków podano w Tabeli 4. Wystąpiły cztery ciąże. Jeden z badanych w grupie placebo przeszedł pozytywny test ciążowy po randomizacji, ale przed otrzymaniem placebo i urodził zdrowe niemowlę w terminie. Dwóch pacjentów przestało otrzymywać badany lek po pozytywnych testach ciążowych: u jednej pacjentki przerwało przyjmowanie doustnych środków antykoncepcyjnych podczas dwumiesięcznej wizyty, a później miało poronienie bliźniąt w 19 tygodniu ciąży, a jeden z badanych przestał otrzymywać placebo podczas 3-miesięcznej wizyty i wybrana do przerwania ciąży w 16. tygodniu ciąży. Ciąża pozamaciczna wystąpiła u jednego pacjenta w dwa miesiące po zaprzestaniu przyjmowania doustnych środków antykoncepcyjnych z powodu wysypki.
Dyskusja
Skuteczna i bezpieczna kontrola urodzeń jest niezbędna w opiece nad kobietami w okresie przedmenopauzalnym z układowym toczniem rumieniowatym. Antykoncepcja oparta na hormonach pozostaje najbardziej skuteczną, odwracalną formą antykoncepcji i jest nie-chirurgiczną metodą stosowaną przez większość kobiet (zarówno białych, jak i czarnych) w wieku od 15 do 44 lat w Stanach Zjednoczonych.13 Jednak dostępne dane potwierdzają, że kobiety z toczeń rumieniowaty układowy stosuje doustne środki antykoncepcyjne rzadziej niż dopasowane do wieku zdrowe kontrole, 3 odzwierciedlające praktyki przepisywania leków. Jednak wrażenie, że egzogenne estrogeny mogą negatywnie wpływać na aktywność tocznia nie wynika z żadnych powtarzalnych bezpośrednich dowodów. Badanie SELENA prospektywnie oceniało wpływ doustnych środków antykoncepcyjnych na aktywność tocznia. Chociaż próbka była mniejsza niż pierwotnie planowano, badanie wykazało, że antykoncepcja z użyciem estrogenu i progesteronu nie zwiększa ryzyka ciężkiego lub łagodnego-umiarkowanego zapalenia u pacjenta powyżej klinicznie akceptowalnego marginesu. Wskaźnik nieadekwatności był zgodny z odsetkiem osób stosujących doustne środki antykoncepcyjne po raz pierwszy w populacji ogólnej. [13,14] W podobny sposób odsetek ciąż wynoszący 1% u osób przyjmujących doustne środki antykoncepcyjne jest zgodny ze średnią krajową.13
Bieżące decyzje dotyczące stosowania doustnych środków antykoncepcyjnych u kobiet z toczniem rumieniowatym układowym opierają się na modelach tocznia u myszy oraz na raportach anegdotycznych i retrospektywnych badaniach kliniczno-kontrolnych u ludzi. Spośród 121 645 kobiet w badaniu zdrowia pielęgniarek, użytkownicy doustnych środków antykoncepcyjnych mieli niewielki wzrost ryzyka rozwoju tocznia rumieniowatego układowego (względne ryzyko, 1,4; 95% przedział ufności, 0,9 do 2,1) w porównaniu z tymi, którzy mieli nigdy nie stosowano doustnych środków antykoncepcyjnych.15 Niedawne badanie kontrolne przypadku wykazało słaby związek między ryzykiem toczenia a obecnym lub przeszłym stosowaniem doustnych środków antykoncepcyjnych (skorygowany iloraz szans, 1,3; 95% przedział ufności, 0,9 do 2,1). 16 W retrospektywie W badaniu kliniczno-kontrolnym z udziałem pacjentów z toczniem, u których w wywiadzie stwierdzono zapalenie nerek, Jungers i wsp. zauważyli zaostrzenie u 9 z 26 kobiet w ciągu pierwszych trzech miesięcy po rozpoczęciu stosowania złożonych doustnych środków antykoncepcyjnych w porównaniu z żadną z 11 kobiet otrzymujących tylko progestagen. preparaty
[więcej w: licówki bez szlifowania warszawa, badanie hcv koszt, topmed ]