Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 1

Intensywna terapia cukrzycowa mająca na celu osiągnięcie normoglikemii zmniejsza ryzyko powikłań mikronaczyniowych i neurologicznych w cukrzycy typu 1. Zbadaliśmy, czy stosowanie intensywnej terapii w porównaniu z konwencjonalną terapią podczas badania cukrzycy i powikłaniami (DCCT) wpłynęło na długoterminowe występowanie chorób sercowo-naczyniowych. Metody
DCCT losowo przydzieliło 1441 pacjentom z cukrzycą typu do terapii intensywnej lub konwencjonalnej, lecząc je średnio przez 6,5 roku w latach 1983-1993. Dziewięćdziesiąt trzy procent było następnie śledzonych do lutego 2005 r., Podczas obserwacyjnej epidemiologii interwencji cukrzycowych i Badanie komplikacji. Choroby sercowo-naczyniowe (definiowane jako niezakaźny zawał mięśnia sercowego, udar, zgon z powodu choroby sercowo-naczyniowej, potwierdzona dławica piersiowa lub konieczność rewaskularyzacji tętnic wieńcowych) oceniano za pomocą standaryzowanych pomiarów i klasyfikowano przez niezależny komitet.
Wyniki
W ciągu 17 lat obserwacji 46 zdarzeń sercowo-naczyniowych wystąpiło u 31 pacjentów, którzy otrzymali intensywne leczenie w DCCT, w porównaniu z 98 zdarzeniami u 52 pacjentów, którzy otrzymali konwencjonalne leczenie. Intensywne leczenie zmniejszyło ryzyko wystąpienia choroby sercowo-naczyniowej o 42 procent (95 procent przedziału ufności, 9 do 63 procent, P = 0,02), a ryzyko nieinatalnego zawału mięśnia sercowego, udaru lub śmierci z powodu chorób układu krążenia o 57 procent (95 procent zaufania interwał, 12 do 79 procent, P = 0,02). Obniżenie wartości hemoglobiny glikozylowanej podczas DCCT było istotnie związane z większością pozytywnych efektów intensywnego leczenia na ryzyko choroby sercowo-naczyniowej. Mikroalbuminuria i albuminuria wiązały się ze znacznym wzrostem ryzyka choroby sercowo-naczyniowej, ale różnice między grupami leczenia pozostały znaczące (P.0,05) po dostosowaniu się do tych czynników.
Wnioski
Intensywna terapia cukrzycowa ma długotrwały korzystny wpływ na ryzyko chorób układu krążenia u pacjentów z cukrzycą typu 1.
Wprowadzenie
Cukrzyca typu jest związana z długotrwałymi powikłaniami, które wpływają na oczy, nerki oraz obwodowy i autonomiczny układ nerwowy.1 Chociaż patofizjologiczne podstawy tych powikłań pozostają niepewne, wydaje się, że główną rolę odgrywa hiperglikemia. Badania epidemiologiczne wykazały silny związek między poziomem glikemii a występowaniem tych powikłań cukrzycowych.2 Badanie Diabetes Control and Complications Trial (DCCT) i Epidemiology of Diabetes Intensive and Complications (EDIC), długoterminowa obserwacja DCCT badania wykazały, że intensywna terapia ma stały, zbawienny wpływ, mający na celu osiągnięcie jak najbezpieczniejszej kontroli poziomu glukozy na poziomie zbliżonym do stopnia bez cukrzycy, rozwój i progresję retinopatii, nefropatii i neuropatii. [4] Badanie DCCT / EDIC ustaliło przyczynową rolą hiperglikemii w rozwoju i postępie powikłań mikronaczyniowych cukrzycy typu 1.
Chociaż choroba sercowo-naczyniowa nie jest specyficzna dla cukrzycy, jest bardziej rozpowszechniona wśród pacjentów z cukrzycą typu lub typu 2 niż wśród osób bez cukrzycy. Cukrzyca typu wiąże się z co najmniej 10-krotnym wzrostem choroby sercowo-naczyniowej w porównaniu z cukrzycą typu wiekiem bez cukrzycy.6,7 Związek między hiperglikemią a chorobą sercowo-naczyniową sugerują niektóre, 8, ale nie wszystkie, 9 badań u pacjentów z cukrzycą typu 1
[przypisy: niedoczynność tarczycy u mężczyzn, na zdrowie po czesku, licówki bez szlifowania warszawa ]
[hasła pokrewne: topmed, usg doppler cena, chcę zostać dawcą szpiku ]