Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 1 czesc 4

Odpowiednie zmniejszenie ryzyka obliczono jako 100 × (1-współczynnik ryzyka). Częstotliwość zdarzeń, w tym wiele zdarzeń u tego samego pacjenta, jest przedstawiana jako liczba na 100 pacjento-lat, a różnica była oceniana, z uwzględnieniem powtarzających się zdarzeń i nadmiernego rozproszenia.18 Zastosowano modele proporcjonalnego zagrożenia w celu oceny skutków czasu. zależne współzmienne (średnia wartość hemoglobiny glikozylowanej zaktualizowana do czasu zdarzenia sercowo-naczyniowego podczas DCCT lub, jeśli nie wystąpiło zdarzenie podczas DCCT, do końca DCCT, lub rozwój choroby nerek, mikroalbuminuria lub albuminuria) i efekt grupy leczonej, po skorygowaniu o takie zmienne.19 Wpływ wartości glikozylowanej hemoglobiny podczas badania EDIC nie był oceniany w tych analizach. Badania DCCT i EDIC zostały w całości opracowane przez DCCT / EDIC Study Research Group, która zebrała dane. Komitet piszący przygotował artykuł i zapewnia jego kompletność i dokładność.
Wyniki
Główne cechy istotne dla choroby sercowo-naczyniowej opisano w punkcie wyjściowym, na końcu DCCT i w 11 roku badania EDIC (Tabela 1). Na początku żaden pacjent w DCCT nie miał nadciśnienia ani hipercholesterolemii, na podstawie standardów w tym czasie, a tylko 5 procent miało mikroalbuminurię (wydalanie albuminy co najmniej 40 mg na 24 godziny). Nie było znaczących różnic między grupami intensywnego leczenia i leczeniem konwencjonalnym w jakichkolwiek czynnikach ryzyka dla choroby sercowo-naczyniowej na linii podstawowej, z wyjątkiem minimalnie wyższego skurczowego ciśnienia krwi w grupie leczenia konwencjonalnego. Pod koniec DCCT obie grupy różniły się pod względem występowania kilku uznanych i przypuszczalnych czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Mikroalbuminuria i albuminuria były bardziej rozpowszechnione (13 procent w porównaniu z 7 procentami, P <0,01 i 3 procent w porównaniu z procentem, P <0,05), odpowiednio w grupie leczonej konwencjonalnie niż w grupie intensywnego leczenia, a hemoglobina glikozylowana. wartość była wyższa (9,1 . 1,5% w porównaniu z 7,4 . 1,1%, P <0,01) w grupie leczonej konwencjonalnie. Do 11 roku badania EDIC częstość występowania mikroalbuminurii i albuminurii pozostała większa w dotychczasowej grupie leczenia konwencjonalnego, a częstość występowania wartości kreatyniny w surowicy wynoszącej co najmniej 2 mg na decylitr również była znacznie wyższa w tej grupie (2% vs. 0 procent, P <0,05). Wystąpiły jedynie niewielkie lub nieistotne różnice między grupami pod względem rozpowszechnienia innych konwencjonalnych czynników ryzyka chorób sercowo-naczyniowych pod koniec DCCT i w roku 11 badania EDIC; bezwzględna różnica w wartości hemoglobiny glikozylowanej między grupami wynosiła tylko 0,1 procent w 11 roku badania EDIC (P = 0,38) (tabela 1).
Tabela 2. Tabela 2. Zdarzenia sercowo-naczyniowe w każdej pierwotnej grupie leczenia DCCT. W sumie 144 zdarzenia sercowo-naczyniowe wystąpiły u 83 pacjentów w ciągu 17 lat obserwacji, 46 u 31 pacjentów pierwotnie przypisanych do leczenia intensywnego i 98 u 52 pacjentów pierwotnie przypisanych do leczenia konwencjonalnego (Tabela 2). Odpowiednie wskaźniki zdarzeń wynosiły 0,38 i 0,80 na 100 pacjento-lat (P = 0,007)
[przypisy: testosterone propionate cena, pobieranie krwi do badań laboratoryjnych, chcę zostać dawcą szpiku ]
[przypisy: wykaz alergenów, rezonans magnetyczny kolana warszawa, niedoczynność tarczycy u mężczyzn ]