Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 1 ad

Jednak kontrolowane badania kliniczne u pacjentów z cukrzycą typu lub typu 2 nie wykazały zmniejszenia częstości występowania chorób sercowo-naczyniowych podczas długotrwałej intensywnej terapii cukrzycy. Podczas DCCT w grupie intensywnego leczenia wystąpiło mniej zdarzeń sercowo-naczyniowych niż w grupie leczonej konwencjonalnie, ale niewielka liczba zdarzeń we względnie młodej kohorcie wykluczała ustalenie, czy stosowanie intensywnej terapii cukrzycy wpływa na ryzyko choroby sercowo-naczyniowej. .10 Korzystając z długoterminowych danych kontrolnych dotyczących kohorty DCCT / EDIC ocenialiśmy, czy intensywna terapia zmniejsza ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych u pacjentów z cukrzycą typu 1. Metody
Szczegółowe opisy metod badań kontrolnych DCCT i EDIC zostały opublikowane wcześniej .3,4,11,12 Badanie DCCT, randomizowane, kontrolowane badanie kliniczne przeprowadzone w latach 1983-1993, miało na celu porównanie skutków leczenie cukrzycy z leczeniem konwencjonalnym.
Badana populacja
Spośród 1441 pacjentów z cukrzycą typu 1, którzy w chwili randomizacji mieli 13 do 40 lat, 1422 ukończyło DCCT; średni czas obserwacji wynosił 6,5 roku. W punkcie wyjściowym kryteria kwalifikowalności wykluczały pacjentów z chorobą układu krążenia w wywiadzie lub z nadciśnieniem (zdefiniowanym jako ciśnienie krwi 140/90 mm Hg lub więcej) lub hipercholesterolemią (zdefiniowaną jako poziom cholesterolu w surowicy uzyskany po nocnym głodzie, który wynosił co najmniej 3 SD powyżej określonego wieku i płci). 11 Spośród pozostałych przy życiu 1394 – reprezentujących 97 procent pierwotnej kohorty – zgodziło się dołączyć do długoterminowego badania kontrolnego EDIC w 1994 r. Bieżące sprawozdanie zawiera dane uzupełniające uzyskane w okresie do lutego 2005 r., kiedy to 93% pierwotnej kohorty (96 procent z 1397 pozostających przy życiu uczestników) pozostało w badaniu. Badanie DCCT / EDIC zostało zatwierdzone przez komisje przeglądowe wszystkich uczestniczących ośrodków, a wszyscy uczestnicy wyrazili pisemną, świadomą zgodę.
Procedury badania
Podczas DCCT uczestnicy byli badani corocznie. Glikozylowane wartości hemoglobiny mierzono co kwartał13, a poziomy lipidów na czczo, wartości kreatyniny w surowicy i inne czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych mierzono co roku w laboratorium centralnym.11 Mikroalbuminurię i albuminurię definiowano przez wydalanie z albuminy co najmniej 40 mg w 24 -godzina i co najmniej 300 mg w okresie 24-godzinnym. 11 Choroba nerek została określona przez rozwój poziomu kreatyniny w surowicy co najmniej 2 mg na decylitr (177 .mol na litr) lub potrzebę dializy lub przeszczep nerki. Elektrokardiogramy były otrzymywane i badane co roku przez czytelników, którzy nie byli świadomi wykonywania zabiegów pacjentów. Podczas badania kontrolnego EDIC, metody stosowane w DCCT były kontynuowane, ale hemoglobina glikozylowana była mierzona co roku, a stężenia glukozy na czczo i czynność nerek mierzono w kolejnych latach.12
Leczenie
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kliniczna kohorty DCCT / EDIC. Intensywna terapia składała się z trzech lub więcej codziennych wstrzyknięć insuliny lub leczenia zewnętrzną pompą insulinową, z dostosowywaniem dawek w oparciu o co najmniej cztery samodzielnie monitorowane pomiary glikemii na dzień