Intensywne leczenie cukrzycy i choroby sercowo-naczyniowe u pacjentów z cukrzycą typu 1 ad 8

Chociaż relatywnie duża część cichych zawałów mięśnia sercowego jest godna uwagi, inne badania wykazały, że ich wynik może być tak poważny, jak w przypadku zawałów objawowych.31 Ponadto różnica między grupami leczenia w zakresie częstości występowania cichych zawałów, wykrytych na elektrokardiogramach uzyskanych corocznie przez równiarki, które nie były świadome zadań badawczych pacjentów, równolegle do innych wyników. Jedyną różnicą w lekach pomiędzy grupami, które mogły wprawić w zakłopotanie wynik, było częstsze stosowanie beta-blokerów w grupie leczenia konwencjonalnego. Zmniejszyłoby to względne korzyści intensywnej terapii na ryzyko chorób sercowo-naczyniowych. Zbawienny wpływ średnio 6,5 roku intensywnej terapii na ryzyko zdarzeń sercowo-naczyniowych świadczy o tym, że intensywne leczenie cukrzycy zmniejsza częstość występowania chorób sercowo-naczyniowych. Ta korzyść wzmacnia pierwotny komunikat DCCT, że intensywna terapia powinna być wdrożona jak najwcześniej u osób z cukrzycą typu 1. Względne zmniejszenie ryzyka zawałów mięśnia sercowego, udaru mózgu i zgonu z powodu chorób układu sercowo-naczyniowego o 57 procent – najbardziej klinicznie nieodpowiedni wynik – przewyższa redukcję ryzyka osiągniętego przy innych sprawdzonych interwencjach, takich jak leki obniżające poziom cholesterolu i ciśnienie krwi. Znaczne zmniejszenie ryzyka zdarzeń sercowo-naczyniowych jeszcze bardziej poprawi przewidywane długoterminowe korzyści zdrowotne i ekonomiczne wynikające z intensywnej terapii cukrzycy.
[więcej w: topmed, pobieranie krwi do badań laboratoryjnych, usg kolana wrocław ]
[patrz też: topmed, usg doppler cena, chcę zostać dawcą szpiku ]