Długoterminowy kurs boreliozy u dzieci

Choroba LYME, zakaźna infekcja wywołana przez krętki, J zwykle rozpoczyna się charakterystyczną zmianą skórną, rumieniem wędrującym, i często następują objawy ogólnoustrojowe obejmujące serce, układ nerwowy lub stawy.1 Choroba została uznana jako osobny byt w 1975 r. z powodu geograficznego skupiania się dzieci w Lyme, w stanie Connecticut, u których rozpoznano młodzieńcze reumatoidalne zapalenie stawów.2 Wspólne zaangażowanie u tych dzieci charakteryzowało się krótkimi epizodami obrzęku pęcherzykowego i bólem, dotykającym głównie dużych stawów, najczęściej kolan, w okresie kilka lat. W późnych latach siedemdziesiątych, zanim znana była skuteczność antybiotykoterapii w chorobie z Lyme, zarówno dzieci, jak i dorośli z rumieniem wędrującym lub zapaleniem stawów z Lyme zostali objęci badaniami prospektywnymi w celu ustalenia naturalnego przebiegu choroby. Wcześniej wspominaliśmy o ewolucji klinicznej boreliozy w tej grupie pacjentów.3 W pierwszej połowie lat osiemdziesiątych stwierdzono, że antybiotyki są na ogół skuteczne w leczeniu wczesnych i późnych objawów choroby z Lyme.4 5 6 7 W tym okresie kilku pacjentów wzięło udział w badaniach prospektywnych w latach 70., którzy nadal mieli objawy lub u których objawy rozwinięte w latach 80. XX wieku były leczone antybiotykami. Jednak u większości pacjentów choroba ustąpiła, a antybiotyki nie były przepisywane. Niedawno stało się jasne, że późna neuroborelioza może zacząć się długo po początkowej chorobie, po latach utajonego zakażenia.8 W obecnych badaniach naszym celem było opisanie przebiegu klinicznego boreliozowego zapalenia stawów u dzieci, które nie otrzymywały antybiotyków. terapię podczas początkowej choroby i ustalenie, czy którekolwiek z tych dzieci nadal miało objawy 10 do 13 lat później, które mogą być przypisane temu zaburzeniu.
Przyszłe badania nad boreliozą
W latach 1976-1979 58 dzieci (w wieku 15 lat lub mniej) z zapaleniem boreliozy zostało włączonych do badania na Uniwersytecie Yale University School of Medicine w celu ustalenia naturalnego przebiegu choroby. Boreliozowe zapalenie stawów zdefiniowano jako krótkie, nawracające ataki pauzowego zgrubienia stawu, nie z powodu innej przyczyny, u pacjenta z obszaru, na którym choroba była endemiczna.3 (Następnie wykazano, że wszystkie dzieci miały pozytywne odpowiedzi przeciwciał IgG na Borrelia burgdorferi.) Spośród 58 dzieci, 8 nie kontynuowało leczenia w Yale lub zostało straconych podczas obserwacji i 4 otrzymywało antybiotyki z innych powodów. Pozostałe 46 dzieci obserwowano w klinice przez okres od jednego do ośmiu lat, przez cały okres aktywnego zapalenia stawów. W latach 1970. 46 dzieci było leczonych niesteroidowymi lekami przeciwzapalnymi, a 4 otrzymywało zastrzyki steroidowe; żaden nie otrzymał antybiotykoterapii przez co najmniej pierwsze cztery lata choroby. W latach 1980-1983 czworo dzieci, które nadal chorowały na zapalenie stawów, otrzymywało penicylinę pozajelitową.6 Po wypisaniu dzieci z kliniki ich rodzice zostali poproszeni o telefoniczne sprawdzenie, czy ich dzieci miały nawracające epizody zapalenia stawów lub inne niewyjaśnione objawy. W związku z tym dzieci, które miały późniejszy wpływ na oko lub objawy neurologiczne zostały ponownie ocenione i leczone przez jednego z nas
[podobne: przychodnia zielona góra, dermatologia estetyczna warszawa, szkoły rodzenia ]