Ciężkie zapalenie płuc

Czym jest ciężkie zapalenie płuc. Od razu pojawia się kilka scenariuszy, w tym zapalenie płuc wywołane przez hantawirus, ciężki zespół ostrej niewydolności oddechowej (SARS) lub ciężka grypa u wcześniej dobrze młodych ludzi, która prowadzi do śmierci w ciągu około jednego dnia. Ale to nie jest takie proste. W ciężkiej zapaleniu płuc dwa rozdziały różnych autorów omawiają definicję ciężkiego zapalenia płuc, ale ostatecznie czytelnik zdaje sobie sprawę, że pomimo wielu definicji, żaden nie jest całkowicie zadowalający. Oba rozdziały dotyczą ciężkiego zapalenia płuc nabytego w społeczności, podczas gdy 9 z 15 rozdziałów w książce dotyczy zapalenia płuc związanego z wentylacją. Co ciekawe, ciężkie zapalenie płuc wywołane przez respirator nie jest zdefiniowane. Rozdział o obronie układu oddechowego (który jest ostatnim rozdziałem książki, kiedy, logicznie rzecz biorąc, powinien być pierwszy) oraz rozdział o tym, dlaczego niektórzy pacjenci cierpią na ciężkie zapalenie płuc, są znakomici. Ta ostatnia stanowi dobry przegląd wpływu czynników genetycznych na odpowiedź gospodarza na zapalenie płuc. Autorzy tego rozdziału, Waterer i Wunderink, stwierdzają, że chociaż często nie doceniane lub niedoceniane, istnieje wyraźne, silne, dziedziczne ryzyko śmierci z powodu infekcji .
Rozdziały dotyczące zapalenia płuc związanego z wentylacją są dobrym przeglądem złożonego tematu. Uzasadniają zakup książki. Kilka tematów nie jest uwzględnionych, w tym SARS, który jest uosobieniem ciężkiego zapalenia płuc. Zaskakujące jest to, że nie podejmuje się leczenia ciężkiego zapalenia płuc na oddziale intensywnej terapii. Spodziewałem się dyskusji na temat zalet stosowania małej dawki kortykosteroidów, stosowania aktywowanego białka C oraz korzyści z kontrolowania hiperglikemii. Podstawą prawidłowego postępowania w przypadku ciężkiego zapalenia płuc jest zrozumienie zaburzonej fizjologii układu oddechowego. Przydałby się rozdział na ten temat. Pomimo tych niedostatków, książka jest użytecznym dodatkiem do bibliotek czytelników o dużym zainteresowaniu zapaleniem płuc.
Thomas J. Marrie, MD
University of Alberta, Edmonton, AB T6G 2R7, Kanada
tom. [email protected] ca
[hasła pokrewne: jak wygląda półpasiec zdjęcia, badanie hcv koszt, szkoły rodzenia ]